söndag 26 oktober 2008

PEAB-skolan i Hagalund

Som ni säkert märkt har paviljonen till Hagalundsskolan varit föremål för ombyggnation. Nu har skyltarna kommit upp och det är PEAB-skolan som flyttat in. Jag försökte hitta lite mer information på deras hemsida om just skolan här i Hagalund, men det jag främst fick fram var att det är öppethus onsdagen 19 november mellan 18.30 - 21.00.

Utan att känna till alla fakta om PEAB-skolan tycker jag det är kul med en ny skola här i Hagalund. Dessutom kommer vi under en oöverskådlig tid alltid behöva bygga nytt eller renovera, så trots finanskrisens rätt dystra besked hoppas jag detta ska bli ett tillskott i Hagalund.

När jag gick igenom skolgården hade man nu byggt upp stängsel och därmed tagit bort möjligheten för de unga i Hagalund att spela basket. Det gav inte det bästa intrycket, men jag ska avvakta med kritik tills jag varit på öppet hus.

Inga kommentarer: