tisdag 7 juli 2009

Arenadrömmar


På min semester passerade jag inte mindre än två större arenor i Tyskland. Nya O2 i Berlin och ett bygge mellan Köln och Düsseldorf. Då började fundera på hur många arenor som just nu byggs runt om i världen. Jag har nu fått mitt intresse väl närt via World stadiums. Det planeras inte mindre än 118 större arenor runt om i världen, och en övervägande majoritet är just fotbollsarenor, varav nationalarenen här i skuggan av Hagalund är en av dem.

2012 ska fotbolls-EM anordas i Polen och Ukraina, och där kommer arenor byggas. Se bara den trevliga film som finns där alla arenorna beskrivs. Jag har redan börjat se fram emot en likande film över vår egen nationalarena.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: