torsdag 8 oktober 2009

Före och efter...

Ett kärt tema brukar vara att jämföra före och efter bilder. Något av en slump har resulterat i att jag fångade en skadad planteringsyta vid ingången till Flaggskeppet i augusti och här om dagen såg jag att den nu var tillsnyggad.

Före:
Efter:

Det liknar borgerlig politik här i Hagalund. Vi tar en bort en bit i taget. Fatta att det funnits både skolor, bibliotek och fritidsgårdar här i Hagalund för en inte allt för avlägsen tid sedan. Allt borttaget under de 11 år som nu gått med M, Kd och Fp vid makten i Solna.

En annan rätt udda effekt är att det numera ligger en asfaltshög vid gångvägen som leder upp mot Hagalund från södra industriområdet. En rätt obegripligt ställe att dumpa asfalt på.

Det är inte tänkt att bevakning av Hagalund ska vara synonymt med gnäll. Denna gång var jag bara tvungen att få pysa lite bara. Ska ladda för nya och mer spännande ämnen.


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

2 kommentarer:

LupaVarg sa...

Personligen anser jag att det är fantastiskt när det inte är bara jag som "gnäller". Såg förresten asfaltshögen i onsdags. Har inte orkat ringa om den än. Får väl bli på måndag. ;c)

Arne Öberg sa...

Du är underbar! Jag har via e-post meddelat kommunen om den asfaltshögen.

Gnäll kankse inte är så dumt när allt kommer omkring :-)

Trevlig helg!