söndag 1 februari 2009

Streetdance i Solna


I helgen var det streetdance som dominerade i Solna. Solnahallens läktare var fulla när finalerna drog igång på lördag eftermiddag. Min gode vän Rose-Marie hjälpte mig har koll på popping och locking, som är två olika dansstilar. Även Georgios var där och tro mig - han är en fena på dans.


Sett med Hagalundsperspektiv är Streetdance något som engagerar oss. En tjej från Hagalund var med 2007 i finalen i en av världens största streetdance-tävling i Paris. Det var just denna uttagning till Streetstars som hölls i Solnahallen i helgen.

Jag hoppas vi får se mer streetdance här i Hagalund, för det var en ny värld som öppnade sig för mig. Inte direkt överförbart till Patik Hernandez som fick min generation upp på dansgolven.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: