torsdag 2 april 2009

Årsmötestider

Årsmöten är varje förenings högsta beslutande organ. Men jag måste erkänna jag är inte så imponerad av solnas socialdemokraters årsmöte på Fridhemsskolan här i Solna, och det berodde inte Jenny som återfinns i talarstolen på bilden. Det var en rätt sövande historia, och inte fick den mig att gå i spinn. Jag vill hellre träffa medborgare i Solna och tala politik och framför allt tala om hur vi skulle kunna göra Solna bättre tillsammans.


Några dagar senare besökte jag även föreningen Ett levande Hagalunds årsmöte nere i Hagalundsparken, och detta årsmöte var strået vassare, men det berodde främst på att vi kom att tala om just utveckling av Hagalund.


Ett spännande drag som både dessa föreningar uppvisade var ett det var nya medlemmar som tog plats i respektive förenings styrelse. Extra roligt är det att Ett levande Hagalund har en styrelse som rätt väl speglar befolkningen här i Hagalund. För Socialdemokraterna i Solna kan vi nu glädja oss med att vi där har 4 Hagalundare med ambitioner.

Inga kommentarer: