tisdag 24 november 2009

Till minne av Sven Lennart Olsson

Med stor sorg och saknad har Sven Lennart Olsson gått bort. Cancern tog honom ifrån oss allt för tidigt. Han var blott 67 år. Tvillingbrodern Sven Erik som alltid varit vid varandras sida har mist sin bror och livskamrat. Det känns så oerhört tomt.
På Solnadagen 13 september i år träffade jag tvillingarna Sven Lennart och Sven Erik. Jag tipsade dem om Hagalundsutställningen som skulle öppna på biblioteket samma dag. Vi möttes sedan där och under både lite skratt och allvar försökte vi utifrån en modell av gamla Hagalund hitta deras gamla hem. Jag tror det var då som Sven Lennart berättade om sin sjukdom och redan då var han tydligt märkt av sjukdomen. Jag kommer så väl ihåg att jag försökte muntra upp honom och sade att det skulle bli bra.

Det var så nyligen, och nu bara ett stort hål av saknad och tomhet.

Bröderna Olsson kommer för alltid att förknippas med är AIK, Hagalund och Solna. Men de har så länge jag kan minnas också haft en plats hos oss Socialdemokrater här i Hagalund. De har varit lojala medlemmar som varit med oss på medlemsmöten och som varit en del av vår gemenskap här i Hagalund.

Jag avslutar med en bild från 2008 då jag fångade båda bröderna här på Hagalundsgatan efter en seger med AIK.

Sven Lennart du är för evigt kvar i våra minnen.

Läs även Johanna Grafs varma ord till minne av Sven Lennart. Och det gör mig varm att AIK på första sidan har med Sven Lennart i sina tankar.


Inga kommentarer: