måndag 24 maj 2010

Det ska bränna lite i röven

Jag tog ikväll en sväng för att se hur det gått med hundrastgården men även för att njuta av den fina vårkvällen. Jag hade den stora äran att sitta och prata om utveckling av Hagalund med en gäng kloka aktörer här i Hagalund. Jag ska bara samla mina tankar lite så ska jag försöka börja redogöra för vad det är jag samlar på, men jag kan säga så pass mycket att det är en mängd bra idéer som kommer från rätt många som varit involverade i flertalat samtal jag har fört här i Hagalund. Men om du har bra idéer så är mitt konkreta råd att lansera dem på Hagalundgatan.se för det är en utmärkt arena att väcka bra förslag och se hur de bemöts.

Jag kan konstatera att hundrastgården nu har ett staket som är lagat och helt, men hålet ner mot järnvägen kvarstår. Misstänker att det kan vara Trafikverket som f.d. Banverket numera heter som kan vara ansvarig där.

Jag såg på vägen ner mot rundrastgården en så målande bild av hur Solna sköts. En parkbänk var nämligen inoljad, vilket är mycket bra, men klottret fick vara kvar och när väl oljan torkat så är det inte direkt lockade att sätta sig ner - förutsatt att man inte går igång på att det bränner lite i röven, för brännässlorna har intagit första parkett. Nu ska man uppenbart inte förakta denna växt, för den ska visst hjälpa mot 41 krämpor.

På min promenad fick jag även höra mycket lovande uppgifter om ombildning av Sunnan 14 och 16. Ombildningen fortgår och allt tyder på att affären snart är i hamn. Jag skrev sist att det finns en gräns för vad som är en god affär, men med en hög andel som köper minskar riskerna och öppnar för att det blir en bra affär, och då tänker jag främst på dem som ska bo kvar och utveckla området.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Du vet väl att hundrastgården nu är riven? Detta efter att ha lagat staketet för bara några veckor sedan... =c( Har du någon aning om var och när en ny kommer att byggas?! Hört att den gamla fotbollsplanen, ovanför järnvägsspåret skulle bli en rastgård, men har inte hört hur långt in i framtiden de planerna ligger. *suck*