lördag 5 juni 2010

Blue Hill ägde Hagalund ikväll

En aning sval försommarkväll och Hagalundsparkens årliga sommarfest har nått sin höjdpunkt. Föreningen Blue Hill har en hel timme där de dominerar och står för underhållningen. De börjar med Twang system som gjorde en lysande spelning och fick hela Hagalund att gunga. Sedan tog dansen över.

Jag står där och känner mig så oerhört stolt för att föreningen Blue Hill producerar och förädlar så bra talanger. De har dessutom en ung konferencier som är så lysande och självsäker. Skulle det varit på TV skulle hela showen gått rakt igenom tv-rutan in i vardagsrummet. Jag saknar ord, men det var såååå fantastiskt, och jag är sjukt imponerad.

Jag såg minst fyra dansnummer där det ena numret avlöstes av ett nytt med mycket hög kvalitet. Blue Hill ägde parken och Hagalund för en stund och när jag går hem så har jag med mig en sådan bra stämning. Det finns värden som är allt utom ekonomiska som är viktiga att förmedla. Ungdomar som kan och vill är ett värde som verkligen är värt att investera i. Med i ett av dansgägen är även Sara som är en av våra unga kandidater till fullmäktige i Solna. Jag hoppas Sara tar med sig Blue Hill känslan in i stadshuset.

Förra sommaren fick Blue Hill ett bidrag från Solna stad som gjorde det möjligt att ha öppet flertalet kvällar i parken. I år uteblev det bidrag, vilket kommer leda till att parken kommer ha mindre öppet. Där är troligen att tänka kortsiktigt. Jag vill att Solna ska tänka långsiktigt.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: