söndag 13 juni 2010

Lysande ungdomsfestival

Fritiden i Solna har visat upp sig under veckan som varit genom ungdomsfestivalen på Skytteholmsfältet. Det har varit aktiviteter under 5 dagar med olika aktörer som sått för arrangemangen. Det har varit bra samverkan mellan både stadens fritid och föreningar.

När man ser dessa arrangemang och talar med fritidsledare och föreningsaktiva blir man grymt imponerad över all den bra verksamhet som både sker i den löpande vardagen men även att se vilka bra evenemang som de producerar.

Vår egen stolthet från Hagalund - Blue Hill - stod för fredagens program under namnet Passa Passa - Dancehall party. På lördagen var det Black Sheep som fixade ett rockparty i Solna som ledar tankarna tillbaka till 80-talets gräsrock, men den skillnaden att det är mycket mer professionellt i alla avseenden. Entombed inledde och jag tror för att vara lite kaxigare att detta alla gångar var betydligt häftigare än Kiss som också spelade i stan. Bilderna är från lördagen.

När jag ser all den bra verksamhet här i Solna och när jag talar med all kunnig personal slår det mig att de alla på sina olika sätt bidrar till en bra helhet. Men jag såg inga från de styrande i Solna och det är nog en målande bild, för både målen, styrningen och ambitionen är luddiga. Nu är jag inte någon varm anhängare att politisk detaljstyrning, men vare sig målen eller den ekonomiska styrningen innehåller någon tydlighet. Det vore kul om Solna hade en ambition att vara inta bara företagsvänligast, utan även våga vara ungdomsvänligast.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: