tisdag 8 februari 2011

Wok n Roll öppnar på onsdag

Onsdagen 9 februari öppnar Wok n Roll här i Hagalund. Jag trodde att de redan öppnat idag när jag på kvällen gick förbi och fick då en matsedel som verkligen verkade lovande. Jag fick då veta att verksamheten har sina rötter i Skellefteå i Västerbotten, och via hemsidan framgår det att familjen Cheung som grundar verksamheten har sina rötter i Hong Kong.

Samma kedja öppnar två restauranger i Stockholm nu, både i närheten av S:t Eriksplan och här i Hagalund. Det stod även om denna nya etablering i DN i söndags (6 februari) och med kopplingen till den nya trenden att äta dumplings eller som de riktiga trendnissarna säger jiaozi (kinesiska dumplings) eller gyoza (japanska dumplings).

Jag hyllar verkligen denna nya tillkomst av restaurang i Hagalund och Solna. Det ska bli spännande att testa dessa delikatesser. Ni som följt denna blogg tidigare vet att jag hyllar kinesiskt mat. Detta efter ett besök hos goda vänner som bodde i Peking ett tag och där år jag dumplings som var helt sagolika. Där åt man dem tillsammans med hela vitlöksklyftor.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det där verkar ju mest vara ett snabbmatsställe med friterad mat. Har inte ätit där, men sett reklamen och det ser inte vidare gott ut tycker jag. Verkar ganska långt från riktig kinesisk mat.