tisdag 1 februari 2011

Testa dans denna vecka på Blue Hill

Denna vecka kan du testa på dans i Blue Hills regi. Blue Hill hittar du på torget i Hagalunds centrum på parkeringssidan. De danser som avses är Hip Hop, House, Popping, Belly Dance Fusin mm. Möjligheten att testa på pågår till 6 februari.

Blue Hill är en förening som har sitt huvudsäte här i Hagalund, men som växt även utanför Solna. Blue Hill har även numera ett uppdrag att bedriva ungdomsverksamhet i Villa Odin på fredagar, lördagar och söndagar. Jag ska försöka göra ett besök där för att försöka spegla även denna verksamhet.

Blue Hill har under lång tid funnits här i Hagalund och allt de gör håller oerhört hög kvalitet. Det är en framgångssaga där vi inte sett slutet än. Det lyckas att både väcka engagemang och drivkraft. Grogrunden hittar man här i Hagalund.
Föreningen har de senaste åren visat upp arrangemang som är dundersuccé. Det är min övertygelse att vi kommer att se mycket mer av Blue Hill framöver.

Ikväll när jag besökte verksamheten var danssalen fylld med dansande unga och under mitt korta besök hann man fylla danssalen med två olika grupper. Jag fick även en bra pratstund och det intryck som jag fick med mig att allt är möjligt bara viljan finns. Jag skulle inte bli förvånad om ledargestalterna bakom Blue Hill kommer framstå som enastående entreprenörer om några år.

Det finns även en blogg som går under namnet Prestigee, men jag lyckades inte hitta den, men ska återkomma med länk när jag är uppdaterad.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: