söndag 1 juni 2008

Kyrkbacken till salu?

Det är intressant när sammanträffanden blir högaktuella. I onsdags bostadspolitisk debatt och på fredag erbjudande om att bilda bostadsrättsförening. Jag tycks alltså få möjlighet att praktisera mina nya erfarenheter omgående. Dessutom visar det sig att allt nog inte alltid går rätt till (se nedan).

Kort bakgrund
Under mina 15 som boende på Kyrkbacken har det förekommit två försöka att ombild men som inte resulterat i någon ombildning. Nu är det tredje gången. Det återstår att se om det blir tredje gången gilt. Värt att notera är att Diligentia som idag äger bostäderna också är initiativtagare denna gång. Det är lite annorlunda. Att ägaren till fastigheterna också är initiativtagare till ombildningen.

Bostadsföretaget har redan börjat sälja
Bostadsföretaget som idag äger fastigheterna på Kyrkbacken har för mindre än en månad sedan genomfört en större affär i Täby. Det var då 2.300 lägenheter som såldes till en ny fastighetsägare. Se även: http://www.byggindustrin.com/nyheter/2300-lagenheter-saljs-i-taby__5168.

Nu kommer således ett ombildningskonsultföretag med en en förfrågan om intresse att ombilda på uppdrag av fastighetsägaren.

Men står allt rätt till?
Min vana trogen att alltid undersöka i alla fall google fick mig att hicka till lite. Samma konstultfirma som nu ska agera i mitt område har en delägare som tidigare varit kreativ när det gäller försäljning av en bostad. Nu kan förvisso detta vara ett sammanträffande, men det väcker lite tankar...

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: