måndag 25 januari 2010

Kunnig personal inom kommunen

I morse på väg till jobbet ringer chefen för klottersaneringen som en reaktion på mitt mejl och länk till denna blogg från i går. Kvinnan i fråga gjorde mig mycket glad. Hon var tacksam för engagemanget och meddelat att kommunen skyndsamt ska sanera klotter, men... innan detta går måste det blir grader varmare, ty kemikalierna fungerar inte så bra i kylan.

Det är första gången som jag får återkoppling på något jag har skickat in till kommunen iform av brister, vilket jag är tacksam för. Hon är en förebild över god medborgarservice och att hon dessutom återkopplade mycket skyndsamt är ett extra plus. Som bonus har jag nu även ett direktnummer för att rapportera klotter här i Hagalund, vilket jag kommer använda när så krävs.

Vad går att lära av denna historia. Som jag ser det att personalen vet mer än de ledande politikerna som utsäller löften som inte går att hålla förutsatt att det aldrig blir vinter. Med denna kunskap skulle jag aldrig utlova snabb klottersanering, då det ju varje år kommer några vintermånader. Denna kunskap har ledande majoriteten inte lärt efter snart 12 vid makten, något som vi här i Hagalund lärde oss genom att ställa en enkel fråga till expertisen. Detta bevisar att politik och engagemang ska bygga på bra fakta och analys och att engagemang lönar sig.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: