tisdag 5 maj 2009

CleaningLady skräpar ner

Längs med hela Södra långgatan sitter det kartongbitar för företaget CleasningLady där de gör reklam för sina tjänster. Jag har inget emot att man vare sig driver företag inom hushållsnärabranchen eller att man gör reklam, men det blir lite ironiskt att ett städföretag skräpar ned.


Så nu har jag skickar en e-post till CleaningLady i en uppmaning om gatustädning. Jag skickade följande:

Hej Cleaning lady,
i mitt kvarter här i Solna - Södra långgatan - har ni gjort reklam för ert bolag, men nu sitter bara kartongbitarna kvar. Det blir lite motsägelsefullt att CleaningLady skräpar ner mitt Solna.

Visst kommer ni hit och städar efter er!

Med vänlig hälsning
Arne Öberg
Hagalund

Om vil tillsammans ser efter vår stad är jag övertygad om att Solna kan bli en än bättre stad att leva i.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: