lördag 3 april 2010

Glad påsk Hagalund

Försökte överraska mina brorsbarn med en egen skapelse av tårta, men inser att jag nog inte har rätt förmåga för att göra detta med hög kvalitet. Men det var å andra sidan roligt.

Vill i all enkelhet önska alla en glad påsk. Jag är heller ingen expert på detta med påsk, utan förknippar det främst till uppväxtåren då man skulle leta rätt på ett pappersägg fyllt med godis och senare på kvällen kom det främmande som man sade i norra Sverige, vilket innebär besök av gäster, och vi åt en trevlig måltid tillsammans. Det som kvarstår idag är godisätandet samt en trevlig middag. I år har jag glädjen att vara bortbjuden.

Min grekiska vän har även upplyst mig om att påsk enligt den ortodoxa traditionen inte alltid sammanfaller med svensk påsk, som om det inte redan från början var knepigt, men i år sammanfaller de dock.

Jag släpper fler utvikningar om påsk. Vare sig man firar av religiösa skäl eller om man likt mig är lite mer onyttig och äter mer godis och passar på att umgås med nära och kära så ta vara på helgen.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: