lördag 10 april 2010

Basic bar får toppbetyg

Igår besökte vi nya krogen Basic Bar här i Hagalund. Den ligger nere på Råsundavägen just nedanför Hagalundskullen, vid busshållsplatsen för 515 eller på väg mot pendeltåget om man kommer från Hagalund.

Hungriga som vargar var vi och jag måste säga att det var bland det bästa jag ätit på länge. Maten höll högsta tänkbara kvalitet och servicen var mycket god. Det är något av en kvarterskrog där många satt och avnjöt en måltid. Det var både ung och gammal som var där. Det som också var bra att menyn var mycket innehållsrik och erbjöd även inslag av humor - gör ett besök själv och jag är övertygad om att ni kommer uppskatt Basic Bar.

Det är bröderna Isa och Nixon som drivet krogen och de har ambitioner att det ska vara en kvarterskrog med kvalitet. Man ska lika väl kunna slinka in och ta en öl som att få sig en bra måltid.

Jag har besökt denna krog innan bröderna tog och över då var det mer en sylta än en restaurang. Man kan lugnt säga att det är en rejält uppgradering av restaurang- och cafeélivet som skett i Hagalund i år.

Jag har tidgare uppmärksammat

  • Hagalund inn - den asiatiska restaurangen som finns under Willys
  • Cafe Scufferiet - caféet som numera finns runt hörnet vid Hagalunds klippotek

Dessa tre aktörer deltar tveklöst till utveckling av Hagalund. Det är bra med företagare som satsar i vår stadsdel. Det gör både sysselsättning och jobb samt för oss som bor här ger det ökad service. Själva charmen med en stad är att de olika delarna av staden ska erbjuda olika utbud. Här börjar det nu växa fram en Hagalundsidentitet som vi ska vara stolta över, men glöm inte att stötta verksamheten också, för de kräver kunder. Du och jag kan göra skillnad genom aktiva val.

Återkoppling på frågan om brända bilar


Sist skrev jag om de tre bilarna som fanns i industriområdet. Två av bilarna har nu försvunnit och när jag tala med polisen så hänvisade de främst till markägare eller Solna stad. Den bil som stod kvar i fredags morse ringde jag då till markägaren, eller rättare sagt parkeringsbolaget och de lovade att åka ut och kontrolleran.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: