onsdag 16 april 2008

Minnet

Hur svårt kan det vara?
Jag har uppenbara problem med förändring, trots att jag i grunden är för förändring, men då ska det så klart vara förändring till det bättre. Och då undrar så klart en besserwisser hur man i förväg kan veta att det blir just bättre om man inte försöker. Och visst är det väl så.

Det jag avser med minne är att åter ska butiken i Hagalund byta namn. Från Willys till Hemköp. Detta samtidigt som min hjärna har uppenbara problem att inse att Vivo har tagit bort sitt vo och bara heter Vi. Jag säger nämligen fortfarande att jag ska till Vivo, och detta trots att det gått några år sedan det var just Vivo. Jag får hoppas att jag inte lider av fördröjning av mitt minne, så att jag nästa år börjar tjata om att vår butik heter Willys.

När det gäller denna förändring är jag inte direkt emot förändringen av Willys till Hemköp, och det beror på att jag tycker att personalen på Willys inte riktigt fick rätt förutsättningar för att skapa en bra butik, utan att det troligen var för gles bemanning för att göra det till en trevlig kvartersbutik.
När jag i all hast undrade vem det är som äger Willys och Hemköp så blev jag allt lite förvånad att det är samma ägare - Axfood. Och vad kan då motiver vara att åter byta skyltar på butiken. Enligt hemsidan är Hemköp det självklara valet för matintresserade. Jag var övertygad om att det var en butik för bättre begagnade akvariefiskar i frysdisk - NOT. Nu sk jag inte var överdrivet ironisk, utan jag vill även välkomna denna förändring och hoppas att det blir en bra närbutik för det behövs en sådan i Hagalund, så välkommen till Hagalund Hemköp.

Inga kommentarer: