fredag 20 augusti 2010

Valupptakta i Hagalundsparken 21 augusti


Socialdemokraterna i Solna har valupptakt här i Hagalund lördagen 21 augusti. Det blir politiska tal och stora möjligheter att träffa flertalet av kandidaterna till fullmäktige från både Hagalund och Solna i stort. Du behöver inte vara medlem för att komma och lyssna på musik, tal och ta del av lite festligheter.

Vi börjar kl. 13.30 och som framgår av bilden ovan kommer två kända Solna profiler tala, dvs. Johanna Graf oppositionsråd samt Maryam Yazdanfar en av våra riksdagskandidater från Solna. Dessutom kommer Ilija Batljan och talar om de viktiga landstingsfrågorna, dvs. både vård och kollektivtrafik.

Jag kommer självklart själv vara på plats och låta mig bli inspirerad. Palme uttryckte det så bra en gång att politik är att vilja, dvs. politik handlar om att ha ta fram förslag och konkreta planer för att utveckla samhället. Att många idag främst möter politiker i tv, radio eller tidningar och att det mer liknar PR eller en insnävad diskussion om enbart ledarskap när politik i hög grad handlar om just idéer. Så kom ned till parken och låt dig också inspireras.

Jag har varit bortrest en dryg vecka och besökt vänner på västkusten och på avstånd har jag läst om dödsskjutning på min gata i stan samt om våldtäkt här i Hagalund. Det är i hög grad verkligen trista nyheter. Jag vill verkligen djupt beklaga det inträffade och hoppas verkligen detta inte ska ske här i Hagalund. Jag har sagt det tidigare att en stor preventiv insats är att fler som bor i Hagalund börjar tala med varandra och t.ex. engagerar sig i projektet Lugna Hagalund som är ett lysande exempel på att det civila samhället, dvs. du och jag som bör här i Hagalund kan tillsammans förändra, för ökad social kontroll är vetenskapligt belagt en faktor som starkt kan påverka en stadsdel.

Om du vill komma i kontakt med Lugna Hagalund kan du e-posta Georgios.

Väl mött i parken i morgon!

Inga kommentarer: