torsdag 29 maj 2008

Kunskap är makt

Här framöver ska jag försöka återge lite reflektioner från vår kväll med tema Bostadspolitik onsdagen 28 maj. Jag har dessvärre en trasig dator, så jag delar upp reflektionerna.

Det främsta rådet som jag tror var något av sammanfattningen från gårdagens paneldiskussion är att ta reda på så mycket fakta som möjligt innan du gör din livsinvestering. För en befogad varning är att alla styrelser inte är så erfarna och kunniga, och eftesom en bostadsrätt troligen är en av dina större livsinvesteringar bör du försäkra dig om att rätt personer tar hand om makten över din investering.

Rahada Deogan gav en mycket målande bild av hennes erfarenheter av hur det hade fungerat i hennes bostadsrättsförening. Hon pekade även på ett intressant fenomen och det är att det inte är enklet att över en natt bli bostadsrättsägare från att ha varit hyresgäst i samband med ombildning. Inte sällan lever man kvar med inställningen att man är en hyresgäst.

Jag lovat att återkomma med mer reflektioner på detaljnivå.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om .

Inga kommentarer: