tisdag 6 maj 2008

När hus och himmel blir ett

Hur kan jag ha blivit en sådan miljonprogramsromantiker? Fatta att jag är uppväxt i norra Sverige i en miljö som är en totalkontrast till Hagalund, men inte desto mindre blir min fascination över Hagalund starkare för vart år. Ikväll när jag var på väg hem så hade det börja skymma och de blå husen bildade en sådan assnygg silhuett mot vårnatthimlen, och hus och himmel blev nästan ett. Intill vårdcentralen står ett träd i full blom med massor av vita blommor. Denna kontrast är så snygg!

Efter 15 år som boende i Hagalund inser jag att denna stadsdel har troligen mer karaktär än många andra delar av Solna. Där uppfattar en och annan att dom bor i någon slags förort till Stockholm, men det har jag inte upplevt här i Hagalund. Jag tror det är kontrasterna som gör det, och min ambition är att vi ska fortsätta vara nyfikna här i Hagalund.

Här kommer hur som helst en snygg bild på Hagalund.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

Inga kommentarer: