måndag 3 augusti 2009

Sätt stopp för glaskross vid vattentornet

Området runt vattentornet här i Hagalund har de senaste veckorna varit frekvent besökt av drickande vuxna. I morse mötte jag 5 personer i 30 års åldern som stött plastmuggar och krossat glas uppe på platån vid vattentornet. Jag ska inte döma dessa personer för jag känner dem inte, men jag accepterar inte att man skräpar ned och förfular Hagalund.

Jag tror det är bra om fler personer tar sig en promenad runt vattentornet för att motverka att det blir en partyzon med glaskross. Ring polisen på 11414 om det är stökigt så åker dom säkert förbi. Det är ett direktnummer då det inte är brådskande.

Genom att fler brys sig kommer våra gemensamma civila insatser på sikt spela roll. Med det inte sagt att vi ska agera poliser, men väl göra området lite mer levande, och förhoppningsvis slipper vi fler krossade flaskor uppe vid vattentornet.

Ska även meddela Solna stad, så att de åker upp och sopar upp glaset, så att inte barn och djur skadar sig.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

2 kommentarer:

LupaVarg sa...

Alltid trevligt när någon annan tar sig tid att reagera på ett gammalt fenomen. =c)

Arne Öberg sa...

Jag förstår vinken, och håller med dig. Det som gjorde mig provoserad var att jag tog diskussionen med ett gäng som satt där uppe i måndagsmorse kl 6.30.

Men för att citera de lärda "Ingen nytt under solen".