söndag 19 september 2010

Positiva vindar över Hagalund

På valdagen är stämningen mycket god här i Hagalund. Vi har knackat dörr, delat ut valsedlar utanför vallokalerna samt stått utanför Willys och uppmuntrat de vi mött att rösta samt ledsagat många ned till vallokalerna. Stämningen har varit oerhört god idag.

Trots att det har rappoterats om rekordmånga som har förtidsröstat har det på flertalet vallokaler både här i Hagalund och på andra håll i Solna varit kö in i vallokalerna idag. Stämningen vid vallokalerna har varit mycket god och alla partier har i sann demokratisk anda ställt upp för att det ska bli en bra valdag. Jag fotade gängen som stod utanför vallokalerna här i Hagalund på eftermiddagen.


Nu åtestår det bara två timmar ungefär innan vallokalerna stänger. Jag hoppas innerligt att den positiva känsla som idag funnits i Hagalund bär på ett bra resultat både vad gäller röstdeltagandet men självaklart hoppas jag även på många röster för Socialdemokraterna.

Jag vill framföra ett stort tack för alla som har röstat på oss Socialdemokrater idag och jag hoppas det räcker hela vägen fram till vinst. Hagalund som stadsdel har idag visat ett brinnande intresse för politik och för värderingar som gör mig mycket varm. Sällan har jag mött så många som givit oss så stort stöd och så många varma lyckönksningar. Det är något jag kommer framföra till våra medlemmar.

I morgon ska jag försöka ge något av en analys av valet ur flera tänkbara vinklar. Nu håller vi tummarna för att valvaken blir en fest för det rödgrönagänget.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om och .

2 kommentarer:

Magnus Persson sa...

Tack själva, särskilt för kaffet ni bjöd på vid Råsundaskolan. Må bästa parti vinna!

Johanna Graf sa...

Stort och varmt tack till alla er Hagalundare som kämpar på er fritid för att öka hemkänslan och trivseln, bråka med kommunen om hyror och ungdomars kultur. Utan er skulle Sverige vara betydligt ksllare. Fan ta den som ger upp nu, i detta alvarliga läge!Det har aldrig funnits större anledning att arbeta för minskade klyftor i Sverige och Hagalund!Se även mitt blogginlägg där jags kriver om rädsla, skam, navelskådande, uppgivenhet och hur man bekämpar flykttendenser!http://johannagraf.blogspot.com/2010/09/sverige-nu-ett-land-som-andra.html